Co je relevance


Co je relevance

Relevance je pojem, který se často používá v souvislosti s vyhledáváním na internetu a popisuje úroveň souvisejících informací, které jsou uvedeny v odpovědi na dotaz. Relevance je klíčová, protože ve většině případů se uživatelé zaměřují na co nejrychlejší a nejpřesnější odpovědi.

Jaká je relevantnost?

Relevantnost se obecně posuzuje jako mix porovnání mezi textem dotazu a odpověďmi na vyhledávání. Důraz se klade na to, aby odpověď byla co nejvíce související s dotazem, protože to zvýší zkušenost uživatelů s vyhledávacím nástrojem. Rozšířená relevantnost zahrnuje také očekávání, že vyhledávací nástroje budou fanoušky zdroje co nejúčinněji navádět na relevantní odpovědi.

Jak se určuje relevantnost?

Relevantnost lze vyhodnotit na základě následujících faktorů:

  • Kvalita dotazu: Součástí vyhledávání je práce s dotazy uživatelů, takže se od nich očekává, že budou dotazy poskytovat dostatečné množství informací, aby odpovědi byly dostatečně aktuální.
  • Vztah mezi otázkou a odpovědí: Odpověď je relevantní, pokud je co nejblíže související s dotazem.
  • Aktuálnost odpovědi: Obsah odpovědi musí být aktuální, aby uživatelé našli relevantní informace. Lizozům se často používají webové stránky a webové dokumenty, které jsou aktualizovány často.

Na základě indikátoru relevance lze vyhodnotit, jaký éfekt má odpověď pro návštěvníka vyhledávacího nástroje.