Jak dělat SEO


Jak dělat SEO

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače, je soubor technik, které webovým stránkám pomáhají dosáhnout co nejlepších míst ve výsledcích vyhledávání.

Klíčové slovo

Nejdůležitějším prvkem při optimalizaci je vybrání cílových výrazů. To vám pomůže identifikovat klíčová slova, ve kterých se chcete vyhledávačům zobrazit. Tyto slova použijete při tvorbě tématu, optmalizování vašich webových stránek a také při tvorbě obsahu. Čím více klíčových slov do stránek vsunete, tím více budou stránky prohledávány.

Obsah stránek

Obsah je král. Je důležité, aby byl stránky zajímavý a atraktivní. Jakmile je stránka zajímavá a kvalitní, lidé o ni budou více zajímat a pravděpodobněji na ní budou déle strávit čas. Je třeba se ujistit, že váš obsah je unikátní, originální a mající užitečný účel. Obsah je nejvíce hodnoceným aspektem pro vyhledávání.

Mapa webu

Posílení SEO se dá také dosáhnout vytvářením mapy webu. Mapa webu umožňuje vyhledávačům rychleji procházet vaše stránky a získat úplné informace o obsahu webu. Se správnou strukturou webu umožňující vyhledávačům procházet stránky jednoduše.

Zpětné odkazy (backlinks)

Ve snaze pomoci stránkám dosáhnout lepšího umístění ve výsledcích vyhledávání, jsou klíčové také tzv. zpětné odkazy (backlinks). Jsou to na webu odkazy, které vedou uživatele ze stránek jedné strany na stránky druhé. Čím více bude mít stránka zpětné odkazy, tím vyšší bude její pozice ve výsledcích vyhledávání.

Další způsoby

Existuje celá řada dalších technik, které je možné k optimalizaci pro vyhledávače použít:

  • Dělat A / B testy pro optimalizaci stránek
  • Zvyšovat rychlost načítání stránek
  • Optimalizovat obrázky
  • Využívat snipits
  • Přidávat metatagy
  • Vytvářet stránky pro chytrá zařízení